Студійні стійки
Якщо постаратися коротко пояснити, що таке студійна стійка, то можна сказати що цей тип підтримки, який призначений для кріплення освітлювальних приладів для проведення фото або відеозйомки. Однак, якщо більш детально вникнути в призначення цього інструменту, то можна визначити такі наступні цілі, яким служить стійка для світла:
- Надійна підтримка освітлювального обладнання з необхідними аксесуарами (софтбоксами, рефлекторами, тощо).
- Можливість регулювати положення освітлювача, і фіксувати його в залежності від потреб користувача.
- Швидке і просте позиціонування освітлювача в просторі студії.
Що є найважливішою частиною стійки для світла? Це звичайно ж верхнє кріплення - елемент, який дозволяє кріпити до неї різного роду обладнання. На сьогоднішній день, стандартом для кріплення студійних спалахів і освітлювачів постійного світла є шпилька 5/8 дюйма. Однак, зустрічається і стійка для освітлення з нарізним сполученням 3/8 або 1/4 дюйма. Звичайно, для максимальної універсальності Ви можете використовувати різні перехідники, з якими стандартна стійка для софтбокса зі шпилькою 5/8 дюйма, може використовуватися для кріплення скажімо мікрофона з нарізним сполученням 1/4 дюйма, або інших аксесуарів з з'єднанням 3/8 дюйма.
Кріпильна шпилька - це частина конструкції стійки, яка фіксує освітлювач, і на неї припадає більша частина навантаження. У студійних стійках середнього і високого класу, кріпильна шпилька виготовлена з нержавіючої сталі, і іноді може мати хромоване покриття для захисту від корозії. Більш бюджетна стійка для світла, як правило оснащується кріпильними шпильками з більш дешевих матеріалів, тому варто підбирати студійну стійку під Вага вашого обладнання, і ніколи не перевищувати рекомендоване навантаження від виробника.
Підтримка і баланс
Перше і основне завдання студійної стійки - витримати навантаження освітлювача. Чим міцніший матеріал і товщі елементи конструкції, тим більше студійна стійка здатна витримати. Разом зі збільшенням висоти, повинна збільшуватися і товщина секцій стійки, адже чим більша висота, тим більший запас міцності необхідний для підтримки тієї ж ваги.
Не варто також забувати і про баланс. Звичайно, більшість студійних спалахів і освітлювачів постійного світла оснащені кріпленням для студійної стійки, яке розміщене таким чином, що знаходиться безпосередньо по центру ваги приладу для гарного балансу. Однак, в реальному світі, разом з освітлювачем найчастіше ми використовуємо різні світлоформуючі насадки (софтбокси, б'юті тарілки, рефлектори і т.д.), нахиляємо освітлювач для освітлення під необхідним кутом, і багато іншого, що може змістити баланс. Щоб уникнути перекидання обладнання, стійка для софтбокса повинна мати стійку основу. Загалом, стійки для світла можна розділити на дві групи - стійки C-stand, і стандартні стійки з основою схожою на звичайний штатив.
Напевно, кожен знає принцип роботи штатива, тому зупинятися на особливостях конструкції яку має звичайна студійна стійка не будемо, краще коротко розглянемо особливості стійок C-stand.
Основною відмінністю C-stand від звичайної студійної стійки є конструкція основи, або іншими словами її ніжок. Її ніжки мають вигнуту форму, і кріпляться до центральної колоні стійки за допомогою спеціальних затискачів. Перевагою такої конструкції в порівнянні зі стандартною стійкою, є можливість установки C-stand на нерівній поверхні або, наприклад, на сходах, адже кожна з трьох ніжок кріпиться до стійки незалежно одна від одної, а їх висота на центральній колоні може регулюватися в залежності від потреб користувача. Незалежно від того, яка у Вас студійна стійка, для максимальної стійкості, одна нога завжди повинна бути спрямована вперед. Іншими словами, спрямуйте ногу стійки в ту сторону, куди направлено освітлення, встановлене на стійці.
Установка і використання студійної стійки.
Більшість студійних стійок мають конструкцію розкладання ніжок яка фіксується за допомогою механізму з гвинтом на верхній частині ніжок. Після того, як гвинт був ослаблений, хомут спускається вниз, і ніжки розкладаються, збільшуючи розмір основи. Покладіть студійну стійку на підлогу, і зафіксуйте ніжки в такому положенні, яке є найбільш вдалим в плані розподілу ваги. Як правило, центральна колона стійки повинна бути в декількох сантиметрах від підлоги, а нижні важелі, які з'єднують ніжки і центральну колону повинні бути спрямовані вгору від центральної колони. Намагаючись розкласти ніжки якомога ширше, пам'ятайте одне просте правило, що нижні допоміжні важелі не повинні розміщуватися паралельно до площини підлоги, а завжди повинні бути трохи спрямовані вгору від центру.
Для роботи з важким обладнанням рекомендується використовувати мішки з піском або інший баласт для підвищення стійкості конструкції. Справа в тому, що стійка для світла досить висока, і кріплення обладнання відбувається на найвищій точці, і ця вага робить всю конструкцію менш стабільною. Щоб протидіяти цьому ефекту, досить буде додати додаткової вага на нижню частину стійки, накинувши спеціальні мішки з піском на стабілізуючі важелі.
Крім кріпильної шпильки і ніг, варто також звернути увагу на центральну колону, яка, як правило, має телескопічну конструкцію, що дозволяє регулювати висоту стійки. Залежно від моделі, стійка для світла може мати трьох, чотирьох або навіть п'яти секційну конструкцію, яка зазвичай впливає на габарити стійки. Загалом, стійка для студійного світла має три основних параметри габаритів, на які слід звернути увагу перед покупкою - максимальна робоча висота, мінімальна робоча висота і довжина в складеному стані. Якщо з першими двома параметрами все зрозуміло, то про третій варто пам'ятати той факт, що в робочому процесі довжина в складеному стані ніяк не впливає на функціональність стійки, проте, якщо Ви часто проводите виїзні зйомки з студійним обладнанням, Ви напевно захочете мати якомога більш компактне обладнання, яке значно простіше транспортувати.
У випадках, коли в світловою схемою передбачається підсвічування знизу, є стійка для освітлення, конструкція якої спеціально розроблена для таких цілей.
Регулюючи висоту стійки для світла пам'ятайте, що для підвищення стабільності конструкції завжди слід починати розкладати стійку з нижніх секцій, а в разі якщо необхідно розмістити освітлювач нижче, завжди спочатку опускайте найтоншу (останню) секцію. Для чого запитаєте Ви? Все просто! Стійка для спалаху з телескопічною конструкцією складається з секцій, що входять ода в одну, і в результаті міцність і жорсткість конструкції знижується по мірі зменшення їх товщини.
Однак, уникнути ситуацій, коли стійка для світла буде занадто високою, щоб дістати до самого верхнього фіксатора і опусти найтоншу секцію не вийде. В такому випадку, Вам звичайно ж буде зручніше регулювати висоту за допомогою першої, найнижчої секції. Тому, на практиці у випадках, коли використовуєте стійку на максимальній її висоті, піднімаєте секції починаючи з верхньої і закінчуючи нижньою.
Для роботи з важким і дорогим обладнанням, зверніть свою увагу на те, чи оснащена стійка для спалаху амортизатором. Така система дозволяє уникнути пошкоджень обладнання у випадках, коли користувач забув або недостатньо міцно затягнув фіксатор секції, і вона «провалюється». Залежно від моделі, стійка для світла може мати повітряний, пружинний, або гідравлічний амортизатор. Така стійка під світло, як правило, дорожча простих моделей, проте в перспективі вона не тільки може заощадити Вам багато грошей, але і значно полегшити роботу з важким обладнанням.
Де купити студійну стійку?
У нашому інтернет-магазині Ви можете купити стійку для світла вибираючи з асортименту провідних виробників галузі. В асортименті нашого магазину представлені студійні стійки таких брендів як Elinchrom, Godox, Mircopro, Falcon Eyes, Rime Lite, Arsenal, Photex, і інші, серед яких Ви знайдете стійку, яка буде відповідати Вашим вимогам і бюджету. Для зручності наших клієнтів, ми здійснюємо доставку товарів по всій території України, будь-якою зручною кур'єрською службою з можливістю оплати товару під час отримання.